Fra data til verdi
I dette kurset får dere en grundig innføring i hva data er, hvilke problemer som kan løses med data, hvor dere finner data og hvordan dere kan jobbe med data for å skape ny verdi.
Bytt ut magefølelsen med data
Selskapene som lykkes best i dag og i morgen, bruker data for å ta bedre beslutninger, for å effektivisere og innovere. Men hva er egentlig data, hvor finner vi data og hvordan jobber vi med data for å skape ny verdi?
I dette kurset får din bedrift en grunnleggende og praktisk innføring i hvordan data brukes til å løse problemstillinger i bedriften. Vi forenkler og forklarer og jobber med praktiske caser som gir dere startstedet dere trenger for å begynne å jobbe mer datadrevet.
Det blir en full dag med grunnleggende kunnskap om data, engasjerende forelesninger, eksempler og praktiske caser. Sammen skal vi dele refleksjoner, spørsmål og erfaringer!
Kurset har fått støtte fra Stiftelsen Teknologiformidling
Hvem passer kurset for?
Dette kurset passer for bedrifter eller klynger som ønsker en grunnleggende innføring i data – og som ønsker å komme i gang med å jobbe datadrevet.
Dette lærer du:
Kursinnholdet er utviklet i samarbeid med erfarne spesialister i Accenture og har følgende program:
- Hva er data – hva bruker vi data til?
- Problemstillinger – hva ønsker vi å få til?
- Datakilder – hvor finner vi data?
- Datakvalitet – har vi riktige data?
- Nye måter å jobbe på – ny innsikt, visualisering, maskinlæring
- Hvordan kommer vi i gang i vår virksomhet?
Dette får du:
- Forelesninger, inspirerende caser og erfaringsutveksling
- Presentasjoner, metoder og praktiske verktøy så du enklere kan komme igang med arbeidet i egen bedrift
- Nettverk av støttespillere til å bistå deg etter kurset
- God lunsj og forfriskninger
- Kursbevis
- Kurset koster 25.000,- (maks 25 pers.) per bedrift, inkludert to kursledere, lunsj og forfriskninger.
Har du spørsmål eller vil booke et kurs?
Støtte fra Stiftelsen Teknologiformidling
De fysiske kursene i Fasilitatoren har fått støtte fra Stiftelsen Teknologiformidling.
Formålet til Stiftelsen Teknologiformidling er å øke produktivitet, verdiskapning og konkurransekraft for norsk næringsliv. Digitalisering, robotisering og kunstig intelligens kombinert med samfunns- og klimaansvar er sentrale nøkkelord.